Home » Storing

Wat voor storing is er bij Lancyr ?

Er zijn op dit moment geen storingen.


Hieronder vind je wat veelgestelde vragen die met missende gegevens en storingen te maken hebben. Misschien beantwoorden die jouw vraag. Zo niet, neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag vooruit.

Ben ik verzekerd als ik nog geen polis (contract) heb?

Ja, als je een e-mailbericht van ons hebt gekregen dat je verzekering is geaccepteerd, dan ben je verzekerd. Als het om een autoverzekering gaat, kan je dus gewoon verzekerd de weg op.

Gaat het om een contractverlenging? Dan is je nieuwe contract op de verlengingsdatum automatisch ingegaan met de nieuwe premie en eventueel aangepaste voorwaarden.

Is mijn wijziging of opzegging wel verwerkt?

We verwerken wijzigingen en opzeggingen zo snel mogelijk nadat we deze ontvangen. Als dit vertraging oploopt door drukte, dan verwerken we je wijziging met ’terugwerkende kracht’. Dus dan pakken we de datum waarop je de wijziging wilde laten ingaan voor zover dat juridisch en volgens jouw contract mogelijk is.

We sturen je een bevestiging dat je wijziging verwerkt is. Bedankt voor je geduld.

Er is geld afgeschreven, maar ik heb geen factuur gehad

Wij versturen facturen via e-mail. Misschien zit jouw factuur per ongeluk in een spam-map of heb je hem voor reclame aangezien?

Als je dringende vragen hebt over je premie of de incasso ervan, dan kan je contact opnemen met onze verzekeringsexperts.

De premie autoverzekering was hoger dan verwacht, hoe kan dat?

De eerste incasso van je verzekering is altijd hoger dan je normale maandpremie. Dit komt doordat je bij de eerste betaling de premie voor de komende maand betaalt, én de verzekerde dagen van de maand waarin je contract in gaat. Hierdoor kan het eerste incassobedrag bijna twee keer zo hoog zijn als je maandelijkse premie.

Lees hier een uitgebreide uitleg over de eerste incasso

Herinnering of aanmaning ontvangen

Als je een betaling van je verzekeringspremie hebt gemist, sturen wij herinneringen en uiteindelijk een aanmaning. Het is belangrijk op tijd je premie te betalen, anders wordt je verzekering tijdelijk stopgezet!

Als jouw verzekering (tijdelijk) wordt gestopt door een betaalachterstand, ontvang je hierover van ons bericht via mail of post. Let op: jij betaalt dan ook de kosten voor het stoppen en daarna weer starten van je verzekering. Probeer dit dus te voorkomen.

Is je contract verlengd en je premie veranderd?

De premies van verzekeringen passen we een keer per jaar aan bij contractverlenging. De informatie over je nieuwe premie hadden we je natuurlijk op tijd willen sturen. Dat is door de storing niet gelukt. We hopen dat je even wil wachten tot de storing is opgelost en we je de brief kunnen e-mailen. Heb je een dringende vraag of wil je iets wijzigen, neem dan contact op. Hou wel rekening met een langere reactietijd van ons – we hebben het druk door deze storing.

Waar vind ik informatie over mijn polis?

Bij een online gesloten autoverzekering heb je een bevestigingsmail met PDF-bijlage ontvangen. In die bijlage kan je terugvinden welke dekking je hebt gekozen en welke gegevens je ons hebt aangeleverd voor je verzekering.

Hier vind je informatie en voorwaarden van onze autoverzekering(en).

Heb je een andere verzekering gesloten? Ga naar de pagina van die verzekering op deze website voor meer informatie, of volg deze link voor de polisvoorwaarden van alle verzekeringen die wij aanbieden.

Hoe neem ik contact op met Lancyr?

Hou er rekening mee dat onze experts het erg druk hebben door deze storing. De wachttijd aan de telefoon en onze reactietijd op contactformulieren zal langer zijn dan je van ons gewend bent. Bedankt voor je begrip en geduld.

Lancyr autoverzekering

Binnen 5 minuten kun je de weg op