
Op deze pagina
Ben ik verzekerd als ik nog geen polis heb?
Is mijn wijziging of opzegging wel verwerkt?
Er is geld afgeschreven, maar ik heb geen factuur gehad
Mijn premie is hoger dan verwacht
Wat voor storing is er bij Lancyr ?
Verzekeringscontracten (polissen), verzekeringsbewijs auto (groene kaart) en facturen kunnen sinds 28 mei niet verstuurd worden. Dit komt door een storing in het mailsysteem van deze documenten.
De contracten, wijzigingen en facturen worden wel juist verwerkt in onze administratie. Het is alleen de communicatie met jou, de klant, die niet goed werkt.
Het spijt ons dat dit tot onduidelijkheid leidt. We werken hard aan een oplossing. We proberen hieronder je belangrijkste vragen te beantwoorden.
Ben ik verzekerd als ik nog geen polis (contract) heb?
Ja, als je een e-mailbericht van ons hebt gekregen dat je verzekering is geaccepteerd, dan ben je verzekerd. Als het om een autoverzekering gaat, kan je dus gewoon verzekerd de weg op.
Gaat het om een contractverlenging? Dan is je nieuwe contract automatisch ingegaan met de nieuwe premie en eventueel aangepaste voorwaarden.
Is mijn wijziging of opzegging wel verwerkt?
We verwerken wijzigingen en opzeggingen zo snel mogelijk nadat we deze ontvangen. Als dit vertraging oploopt door de storing, dan verwerken we je wijziging met ’terugwerkende kracht’. Dus dan pakken we de datum waarop je de wijziging wilde laten ingaan voor zover dat juridisch en volgens jouw contract mogelijk is.
We sturen je een bevestiging dat je wijziging verwerkt is, zodra dat weer mogelijk is. Bedankt voor je geduld.
Er is geld afgeschreven, maar ik heb geen factuur gehad
We kunnen de facturen niet versturen, maar ons administratiesysteem werkt wel. Dus we schrijven wel de verschuldigde premie van je rekening af voor je verzekering(en). Het spijt ons als je verrast bent door de incasso van de premie.
Als we de premie niet innen, leidt dat achteraf tot meer problemen voor zowel jou als onze administratie. Je betaalde premie is gelijk ook je bewijs dat je dekking hebt.
Als de systemen weer werken, sturen we je alsnog je factuur toe. Voor jouw en onze administratie.
Als je dringende vragen hebt over je premie of de incasso ervan, dan kan je contact opnemen met onze verzekeringsexperts. Hou er rekening mee dat door deze storing, de wachttijd langer is dan je van ons gewend bent.
De premie autoverzekering was hoger dan verwacht, hoe kan dat?
De eerste incasso van je verzekering is altijd hoger dan je normale maandpremie. Dit komt doordat je bij de eerste betaling de premie voor de komende maand betaalt, én de verzekerde dagen van de maand waarin je contract in gaat. Hierdoor kan het eerste incassobedrag bijna twee keer zo hoog zijn als je maandelijkse premie.
Lees hier een uitgebreide uitleg over de eerste incasso
Is je contract verlengd en je premie veranderd?
De premies van verzekeringen passen we een keer per jaar aan bij contractverlenging. De informatie over je nieuwe premie hadden we je natuurlijk op tijd willen sturen. Dat is door de storing niet gelukt. We hopen dat je even wil wachten tot de storing is opgelost en we je de brief kunnen e-mailen. Heb je een dringende vraag of wil je iets wijzigen, neem dan contact op. Hou wel rekening met een langere reactietijd van ons – we hebben het druk door deze storing.
Waar vind ik informatie over mijn polis?
Bij een online gesloten autoverzekering heb je een bevestigingsmail met PDF-bijlage ontvangen. In die bijlage kan je terugvinden welke dekking je hebt gekozen en welke gegevens je ons hebt aangeleverd voor je verzekering.
Hier vind je informatie en voorwaarden van onze autoverzekering(en).
Heb je een andere verzekering gesloten? Ga naar de pagina van die verzekering op deze website voor meer informatie, of volg deze link voor de polisvoorwaarden van alle verzekeringen die wij aanbieden.
Hoe neem ik contact op met Lancyr?
- Gebruik bij voorkeur een contactformulier van de pagina klantenservice
- Dringende vraag? Bel dan onze experts via 088 – 020 4525.
Hou er rekening mee dat onze experts het erg druk hebben door deze storing. De wachttijd aan de telefoon en onze reactietijd op contactformulieren zal langer zijn dan je van ons gewend bent. Bedankt voor je begrip en geduld.